De vanligste spørsmål hos oss

Laster inn...



Om oss

  • Har dere en butikk?
    Vi driver utelukkende med e-handel og har derfor ingen fysisk butikk i Norge.

  • Hvordan kontaker jeg dere?
    Du kan alltid kontakte oss på kundeservice@klokkegiganten.no, normalt svarer vi innen 24 timer på hverdager. (ofte hurtigere).

  • Kan jeg ringe og bestille over telefon?
    Vi tar dessverre ikke imot bestillinger over telefon, den må legges via vår hjemmeside.

  • Selger dere B2B?
    Vi kan gi gode tilbud på en større mengder varer til virksomheter og foreninger. Vi kan IKKE fungere som leverandør for virksomheter som skal bruke varene til videresalg .


Min bestilling

  • Hva er status på min ordre?
    Sjekk din status på ordren ved å logge inn på din konto, om du ikke laget noe konto ved bestilling, kan du opprette den med samme email. Så skal ordrene framover komme inn på din konto. - Eller kontakt oss på kundeservice@klokkegiganten.no om du har noen flere spørsmål

  • Jeg har ikke fått min kvittering/ordrebekreftelse
    Din ordrebekreftelse fungerer som din kvittering, og om du ikke har fått din ordrebekreftelse kan vi enkelt sende den til deg. Sjekk gjerne spam folderen først, også skriver du til oss på kundeservice@klokkegiganten.no.

  • Hvordan annullerer jeg min bestilling?
    Send en e-mail til kundeservice@klokkegiganten.no og oppgi ditt ordrenummer. Du kan kun annullere en ordre før den sendes fra vårt lager, men vi kan ikke garantere at den blir stoppet selv om du skriver før den er sendt. Om ordren ikke blir stoppet, så kan du bytte gratis ved vår retur-label (skriv til oss). Det er et bytte og returskjema i pakken med all informasjon.

  • Kan jeg få et sporingsnummer på min pakke?
    Om din pakke har et trackingnummer så sendes dette til deg i en mail som bekrefter avsendelsen av din pakke. Om bestillingen er liten sendes pakken som vanlig post/pakke og da finnes det ikke noe trackingnummer. Du kan se detaljer med sporingen til ordren på din konto også. Om du har spørsmål, kontakt oss med ditt ordrenummer på kundeservice@klokkegiganten.no, så kan vi sjekke det for deg.

  • Jeg har ikke fått min Klarna Faktura - linken til min faktura fungerer ikke
    Vi kan forsøke å sende fakturaen på nytt til din email, eller så kan du se fakturaen online via Klarna sin hjemmeside også.

  • Kan jeg få min Klarna Faktura på en annen mail?
    Ja, men du må kontakte Klarna direkte for å få dette, eller så kan du se fakturaen online via Klarna sin hjemmeside også

  • Er min vare sendt?
    Varer sendes med UPS/Bring alle hverdager. Dersom du bestiller før klokken 15, sendes varen samme dag eller senest neste hverdag. Du får en bekreftelse når din vare er sendt, sjekk at du har oppgitt korrekt e-mail eller om mailen kan ha havnet i din søppelfolder. Du kan sjekke status på din ordre på vår Sjekk ordre side.

  • Jeg har ikke fått min vare
    Du kan følge status på din ordre på din konto eller på vår sjekk ordre-status side med din email og ordrenummer. Om varen, til tross for at den er sendt, ikke er kommet frem kan du beregne disse faktorene:
    1. Har det gått mer enn en uke siden vi sendte varen?
    2. Har det vært helg/helligdager? Ved helger og høytider kan leveranser ta noe lengre tid.
    3. Står din adresse og navn tydelig på postkassen?
    4. Har du angitt korrekt adresse i din bestilling?
    5. Har ditt lokale postkontor fått noe post til deg?

    Om alt dette er sjekket, kontakt oss igjen så ser vi nærmere på saken og om det skal sendes en ny vare.


Bruksanvisning / manualer

  • Hvor kan jeg finne en norsk bruksanvisning til min klokke?
    Du kan finne bruksanvisninger og info på denne siden.


Frakt og leveranse

  • Hvor lang tid tar det før varen leveres?
    Leveringstiden er mellom 1-5 hverdager for vår hurtige levering, og velger du vår standard levering går det mellom 7-14 hverdager før din pakke blir levert. Dersom du bestiller før klokken 15, sendes varen samme dag eller senest neste hverdag.. Om du bor på Østlandet er leveringstiden kortere enn dersom du bor andre steder i landet. De få varene som har: "Bestilles hjem ved ordre" har lengre leveringstid, da de først skal bestilles fra en av våre leverandører.

  • Hvor mye betaler jeg i frakt?
    Frakten starter fra 59 kr for vår billigste frakt, som tar litt lenger tid. Det er mulig å betale litt mer,så ordren din blir levert hurtigere:

    Vi har i dag følgende leveringsalternativer på Klokkegiganten.no:

    Leveringsmetoder Norge Pris
    Vi velger den billigste fraktmetode – 8-15 hverdager 59 kr
    Forsendelse til nærmeste utleveringssted - 3-6 hverdager (UPS/Bring) 79 kr
    Rask forsendelse levert på døren / Nærmeste utleveringssted - 1-5 hverdager (UPS/Bring) 99 kr
    Servicepakke til nærmeste postkontor/pakkeboks – 5-10 hverdager (Posten) 129 kr
    Bedriftspakke ekspress - Levert på døren / til nærmeste utleveringssted - 1-4 hverdager (UPS/Bring) 129 kr

    Merk: Dette er den estimerte leveringstiden fra fraktselskapene, og ikke en garantert leveringstid.


Betaling

  • Jeg får en feilmelding når jeg fyller inn min kortinformasjon!
    I de fleste tilfeller oppstår feilmeldinger på grunn av tilfeldige innstillinger på din data, eller fordi du bruker en gammel browser versjon. Prøv først og fremst å oppdatere Internet Explorer, eller den browseren du bruker, til den nyeste versjonen. Om dette ikke hjelper kan du kontakte oss på kundeservice@klokkegiganten.no - så skal vi forsøke å hjelpe deg gjennom prosessen. Du kan også velge å betale med bankoverførsel i stede for kortbetaling.

  • Koster det noe å betale med Klarna Faktura?
    Nei, du betaler ingenting ekstra som kunde for å benytte deg av Klarna faktura.


Retur eller Reklamasjon

  • Hvordan returnerer jeg min vare?
    Du følger henvisningen på angre- og bytterettssiden, der du fyller inn ditt ordrenummer, samt om du vil bytte eller returnere. Du får svar fra oss så fort vi har mottatt din vare. Som en ekstra service, kan vi tilby våre kunder returrett i 365 dager, i motsetning til de 14 dagene man vanligvis har i samsvar med angrerettloven.

  • Hvordan reklamerer jeg på en vare?
    Vi anbefaler at du leser på vår side om Reklamasjonsrett. Så du vet mere hva som er dekket eller ikke. Det er en link nede på siden til å sende inn reklamasjonsinfoen till oss, og du får da beskjed fra oss hva du skal gjøre videre. Ikke send inn varen før du har vært i kontakt med oss, både for å spare tid og penger for oss og deg.

  • Hvor lang tid tar det før dere returnerer pengene for en vare jeg har sendt i retur?
    Det kan gå opp til 7 bankdager fra vi har mottatt din returpakke til pengene returneres til din konto. Som regel tar det 2-3 bankdager.

  • Min klokke var ødelagt ved levering, hva gjør jeg?
    Kontakt oss på kundeservice.

  • Selger dere armbånd/reservedeler?
    Vi selger noen armbånd til Casio, Seiko, Fossil, Skagen, Oris og flere andre merker, men ikke reservedeler.


Produkter

  • Jeg trenger mer informasjon om et bestemt produkt!
    For å kunne gi deg den mest nøyaktige informasjonen om en vare ber vi deg sende en mail med produktnummeret til kundeservice@klokkegiganten.no.

  • Dere har ikke det jeg leter etter - kan dere skaffe det?
    Vi prøver alltid å skaffe varer som våre kunder ønsker. Send produktnummer og gjerne et bilde av varen til kundeservice@klokkegiganten.no så vender vi tilbake med svar så hurtig som mulig.


Min vare

  • Kan dere stille inn tiden på klokken før jeg får den?
    Nei, vi har ikke mulighet for å stille klokker før de sendes. Men, det følger alltid med en bruksanvisning og du er velkommen til å skrive hvis du trenger assistanse.

  • Hvorfor oppdateres ikke tiden på min Wave Ceptor klokke?
    Det kan være fordi du bor i utkanten av det området som tidsoppdateringen dekker, og det tilfelle kan man ikke forvente at klokken oppdateres hver dag, men den oppdateres fremdeles av og til og holder en eksakt tid. Klokken oppdaterer ikke tiden konstant, det kan også være at klokken utelukkende oppdaterer om natten.

  • Kan jeg endre størrelsen på lenken/armbåndet selv?
    Vi anbefaler også kjøp av et lenkejusterings verktøy på de produktene hvor dette passer:
    Når du legger en klokke med lenke i handlekurven, så legges det automatisk også til med tilbudsprisen 49 kr om det passer til klokken. (Hvis det ikke legges til, så passer dessverre ikke vårt verktøy til det, og du kan bruke et skrujern eller så må du få hjelp av en lokal urmaker)
    På endel klokker fra blant annet Casio Collection og mesh lenker kan man enkelt endre størrelsen selv.

  • Hvor lang garanti har jeg på min klokke?
    De fleste produsentene tilbyr 2 års garanti fra innkjøpsdatoen og din ordrebekreftelse fungerer som kvittering. Har du mistet din ordrebekreftelse kan vi søke den opp elektronisk. For dyrere varer som har forventet levetid over 2 år, gjelder den norske reklamasjonsretten selvfølgelig.

  • Hvor kan jeg finne en Norsk bruksanvisning til min klokke?
    Du kan finne bruksanvisninger og info på bruksanvisning siden.


Vi vil gjerne innsamle cookies

Vi bruker informasjonskapsler for trafikklogg til å identifisere hvilke sider som brukes. Dette gjør det mulig for oss å forbedre vår hjemmeside, så den bedre imøtekommer behovet til våre besøkene, og forbedrer opplevelsen på hjemmesiden. Les mere her Kjøpsvilkår